فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

مجله استثنائی فناوری اطلاعات

 

 

 

اولین گوشی ویندوز فون 8 سامسونگ + تصاویر گوشی ATIV S سامسونگ

گوشی سامسونگ - ATIV S دارای یک صفحه نمایش 4.8 اینچی Super AMOLED با دقت 720x1280 و روکش ضد خش Gorilla Glass 2 می‌باشد. این گوشی توسط یک پردازنده دو هسته ای بسیار قدرتمند Qualcomm Krait با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و یک گیگابایت حافظه RAM پشتیبانی می‌شود.
Galaxy Note II تنها گوشی رده بالایی نبود که روز گذشته توسط سامسونگ در کنفرانس مطبوعاتی پیش از رویداد IFA معرفی گشت. این کمپانی اولین گوشی مبتنی بر ویندوز فون 8 خود را نیز با نام ATIV S معرفی کرد.
ATIV S دارای یک صفحه نمایش 4.8 اینچی Super AMOLED با دقت 720x1280 و روکش ضد خش Gorilla Glass 2 می‌باشد. این گوشی توسط یک پردازنده دو هسته ای بسیار قدرتمند Qualcomm Krait با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و یک گیگابایت حافظه RAM پشتیبانی می‌شود. در پشت این گوشی نیز دوربین 8 مگاپیکسلی و در بالای صفحه نمایش آن، دوربین دوم 1.3 مگاپیکسلی قرار داده شده است.

ATIV S تنها 135 گرم وزن دارد و ضخامت آن 8.7 میلی‌متر است. انرژی مورد نیاز این گوشی توسط یک باتری بسیار قدرتمند 2300 میلی آمپری تامین می‌شود. این گوشی در دو مدل 16 و 32 گیگابایتی وجود داشته که امکان افزایش حافظه داخلی آن توسط درگاه کارت حافظه microSD نیز وجود دارد.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

تاریخچه اولین تماس موبایلی

 

این روز و روزگار، استفاده از موبایل آنقدر معمول شده که ما اصلا یاد زمانی نمی‌افتیم که گوشی موبایل نداشتیم و بنابراین اصلا به این فکر نمی‌افتیم که این گوشی‌ها از اول وجود نداشتند و بنابراین مخترعانی می‌بایست رویش کار کرده باشند!

 

برای اینکه تاریخچه نسبتا جامعی از تلاش‌های مخترعان برای دستیابی به موبایل به سبک و سیاق امروزی به دست دهم، مجبور هستم از سال 1908 شروع کنم، در این زمان شخصی به نام آ«ناتان استابلفیلدآ»، اختراعی را ثبت کرد که چیزی بیشتر از گوشی وایرلس با برد کوتاه نبود. در سال 1910 آ«لارس ماگنوس اریکسونآ»، تلفنی را در اتوموبیلش نصب کرد که البته کارکردی مثل یک تلفن موبایل نداشت، او هر بار که در جایی متوقف می‌شد، می‌توانست با یک جفت سیم بلند، تلفن اتوموبیلش را به شبکه محلی تلفن متصل کند و تماس تلفنی برقرار کند!

 

اما بعد از آن، دوره دوره تلفن‌های رادیویی شد. نخستین بار در سال 1926  مسافران درجه اول ترن‌هایی که بین برلین و هامبورگ طی مسیر می‌کردند، می‌توانستند از فناوری تلفن‌های رادیویی استفاده کنند. در همین زمان خطوط هوایی مسافربری هم از همین فناوری برای مقاصد امنیتی بهره گرفتند.

در طی جنگ جهانی دوم فناوری تلفن‌های رادیویی در مقیاس گسترده در تانک‌های آلمانی مورد استفاده قرار گرفت. بعد از اتمام جنگ جهانی دوم، پلیس آلمان از همین فناوری ارتباطی تانک‌ها استفاده کرده و خودروهای گشتی‌اش را مجهز به تلفن رادیویی کرد

در همه مواردی که گفته شده، استفاده از تلفن رادیویی آسان نبود و نیاز به دانش یک متخصص و خبره فن برای برقراری ارتباط بود. اما در سال‌های اولیه دهه پنجاه میلادی، کشتی‌هایی که در رود راین سفر می‌کردند، مجهز به نوعی از فناوری تلفن رادیویی شدند که کاربر معمولی را هم قادر می‌ساخت به آسانی تماس برقرار کند.

 

در سال‌های نخست دهه 40، شرکت موتورلا، موفق شد، تلفن رادیویی با قابلیت برقراری ارتباط دو طرفه بسازد که می‌توانست در یک کوله‌پشتی قرار بگیرد، این شرکت سپس واکی- تاکی ساخت و بعد از آن هم موفق به ساخت تلفن رادیویی‌ای شد که گرچه اندازه‌ای به اندازه بازوی یک انسان داشت، اما می‌توانست در دست گرفته شود و حمل شود، این تلفن رادیویی کارکرد نظامی پیدا کرد و نام هندی تاکی Handie-Talkie را بر آن گذاشتند.

در سال 1946 دو مهندس روس به نام شاپیرو و زاهاروچنکو، موفق شدند که تلفن رادیویی بسازند که می‌توانست از فاصله بیست کلیومتری به شبکه محلی تلفن متصل شود.

سال 1947 سالی بود که مهندسان شرکت Bell برای نخستین بار فناوری ارتباطی شبکه سلولی را پیشنهاد کردند. در این فناوری هر شبکه رادیویی به تعدادی آ«سلولآ» تقسیم می‌شود. هر سلول یک شش ضلعی است که آنتنی در هر رأس قرار می‌گیرد. هر آنتن هم می‌تواند از سه جهت امواج را دریافت و پخش کند. البته این ایده تا سال‌های دهه 60 عملا به مرحله عمل نرسید.

 

 شاید در بعضی از فیلم‌های سیاه و سفید قدیمی این تلفن‌های رادیویی را دیده باشید. من هم یادم می‌آید که چند بار این سکانس‌ها را در فیلم‌ها دیده بودم و هر بار این سؤال برایم پیش می‌آمد که که این تلفن‌ها چه نسبتی با موبایل‌های امروزی داشتند!

در اینجا لازم است توجه شما را به این نکته جلب کنم که این تلفن‌ها که از امواج رادیویی برای برقراری تماس صوتی دو طرف استفاده می‌کردند و در تاکسی‌ها، خودروهای پلیس و آمبولانس‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند، از نظر تکنیکی با گوشی موبایل امروزی تفاوت‌های اساسی داشتند. یکی از مهم‌ترین این تفاوت این بود که به سبک سیستم ارتباطی امروزی، منطقه تحت پوشش به سلول‌های شش ضلعی تقسیم نمی‌شد. تلفن کاربر در هنگام تماس، تنها می توانست با یک دکل ارتباط برقرار کند و در صورتی که کاربر از یک جا به منطقه تحت پوشش دکل دیگر می‌رفت، تماسش متوقف می‌شد. تازه در اوایل کار، برقراری تماس با این تلفن‌ها خودکار نبود و تماس حتما باید به وسیله اپراتور برقرار می‌شد.

به زودی استفاده از این موبایل‌های اولیه گسترده‌تر شد و حتی ترتیبی داده شد که با یک فندک الکتریکی سیگار معمولی هم قادر به کار باشند، طوری که تلفن‌های رادیویی قابل حمل هم ساخته شد که نیازی به نصب در اتوموبیل نداشتند

در سال 1957 یک مهندس جوان روس به نام لئونید کوپریانوویچ، یک تلفن رادیویی به مام LK-1‌ ساخت که در مقیاس آن زمان کوچک بود و فقط سه کیلوگرم وزن داشت! این تلفن مجهز به یک آنتن و شماره‌گیری بود که کاربر را از فاصله 20 تا 30 کیلومتری هم می توانست به ایستگاه مرکزی محلی متصل کند. اما سال بعد او توانست، وزن این تلفن رادیویی را به فقط پانصد گرم برساند.

در سال 1956 نخستین سیستم تمام خودکار تلفن موبایل موسوم به MTA توسط شرکت اریسکون به صورت تجاری در سوئد عرضه شد. اما تلفنی که آنها در اختیار کاربران قرار می‌دادند، بسیار سنگین بود و 40 کیلوگرم وزن داشت، اما در سال 1965، وزن این تلفن‌های رادیویی با استفاده از ترانزیستور به 9 کیلوگرم رسید. البته کاربران این فناوری تا سال 1983، یعنی زمانی که استفاده از آن متوقف شد، هرگز از 600 نفر تجاوز نکرد. گرچه با این سیستم هر دارنده تلفن، می‌توانست به صورت خودکار با هر شماره‌ای که می‌خواست، تماس بگیرد، اما برای برقراری تماس با خود او، نیاز به یک اپراتور واسط بود، به علاوه هر کاربر باید حدس می‌زد که خودروی دوستش، در زمان برقراری تماس، در کجاست و تحت پوشش کدام دکل است!!

اولین کسی که در بریتانیا از فناوری تلفن‌های پرتابل استفاده کرد، شاهزاده فیلیپ بود، او می‌توانست با استفاده از این سامانه که در خودروی آستون مارتین‌اش نصب شده بود، هر زمان که می‌خواست با ملکه انگلیس تماس بگیرد. چنین امکانی، ‌در آن زمان یعنی سال‌های اواخر دهه 60 میلادی، بسیار عجیب و غریب بود!

در سال 1960 شوروی سرویس تلفن موبایل‌اش را در مسکو راه انداخت و این سامانه را تا سال 1970 در 30 شهر دیگر این کشور هم راه‌اندازی کرد.

 

 تا سال 1967، حین برقرار کردن ارتبط به تلفن‌های رادیویی، کاربر مجبور بود در محدوده پوشش یه آنتن باقی بماند و مثلا اگر با خودروری خود از حوزه پوشش یک آنتن خارج می‌شد، تماس او هم قطع می‌شد. اما در سال 1970، با ابداع فناوری‌ ارتباطی به نام handoff توسط محققان آزمایشگاه Bell این مشکل هم حل شد.

 

 همه فناوری‌هایی که تا اینجا شرح آنها رفت، از جهاتی ناقص بودند و هیچ یکی از این گوشی‌ها را نمی‌شود در زمره گوشی‌های موبایل قابل حمل امروزی که از فناوری ارتباطی سلولی استفاده می‌کنند محسوب کرد. در سال های اولیه دهه 70 میلادی، رقابت سختی بین شرکت موتورولا و آزمایشگاه بل درگرفته بود و هر یک سعی می‌کردند، نخستین شرکتی باشند که گوشی‌ای با این خصوصیات می‌سازند.

در سال 1973، مارتین کوپر یکی از پژوهشگران برجسته شرکت موتورولا موفق شد گوشی‌ای به نام DynaTAC 8000X بسازد که این ویژگی‌ها را داشت. این گوشی دو کیلوگرم وزن داشت و قیمت آن، چهار هزار دلار بود!

در یکی از صحنه های فیلم علمی- تخیلی آ«پیشتازان فضاآ»، یکی از شخصیت های اصلی سریال با یک گوشی بی سیم حرف می زد و با دیدن این صحنه، ایده ساخت تلفن همراه به ذهن کوپر الهام شد و تصمیم گرفت روی عملی کردن این قضیه کار کند. او حالا شرکت خودش به نام آ«Array commآ» را مدیریت می کند که در زمینه فناوری آنتن های هوشمند و بهبود کیفیت شبکه های بی سیم فعال است. کوپر نسبت به وضعیت امروز تلفن همراه و به خصوص اضافه کردن هر روزه فعالیت های جدید به گوشی های تلفن ، گلایه دارد و می گوید هنوز رویای اصلی تلفن همراه محقق نشده است.

37 سال پیش، در روز سوم ماه آوریل 1973، اولین تماس تلفنی موبایل برقرار شد. بدون شك این اختراع زندگی همه ما را دگرگون كرده است، اما آیا این دگرگونی مثبت بوده و یا منفی. جواب آن را فقط خود شما میتوانید بدهید.

 

نخستین تماس تلفنی موبایل، در سوم آوریل سال 1973 انجام شد. در این زمان، مارتین کوپر که از اختراعش سخت هیجان‌زده بود، از یکی از خیابان‌های نیویورک در نزدیکی هتل هیلتون به رقیبش به نام آ«جوئل انگلآ» که برای آزمایشگاه بل کار می‌کرد، زنگ زد!

حتما آن داستان مشهور نخستین تماس تلفنی که الکساندر گراهام بل با دستیارش واتسون برقرار کرد، به یاد دارید: آ«آقای واتسون! اینجا بیایید، من به کمک شما نیاز دارمآ».

اما، محتوای نخستین تماس تلفنی موبایل اینچنین بود:

آ«جوئل! من مارتی کوپر هستم. من با تو با یک تلفن سلولی تماس می‌گیرم، یک تلفن سلولی واقعی. یک تلفن سلولی دستی قابل حمل!آ»

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

تبلت‌هاي كاري و تبلت‌هاي دانش‌آموزي

براي بسياري از كاربران تبلت جايگزين بسيار مناسبي براي PC است، در حالي كه ديگر كاربران از اين گجت‌هاي خارق‌العاده به عنوان ابزاري براي اتصال به اينترنت، چك‌كردن ايميل، اخبار، آهنگ‌هاي جديد، فيلم‌ها و علاوه بر اينها وسيله‌اي براي انجام كارهاي معمول توسط برنامه آفيس يا برنامه‌هاي ديگر است. در اين مقاله بهترين تبلت‌ها براي انجام كارهاي روزانه و كمك به دانش‌آموزان انتخاب شده و مورد بررسي قرار گرفته‌اند.

Apple iPad
در راس تمام تبلت‌هاي موجود در بازار محصولات كمپاني اپل قرار دارد، چرا كه اين تبلت‌ها علاوه بر مجهز‌بودن به سيستم عامل مافوق پيشرفته iOS و نوع نرم‌افزار‌هايي كه در آنها قرار داده شده، جزو برترين برنامه‌هايي است كه يك گجت همه‌فن حريف مي‌تواند به همراه داشته باشد.

البته نكات مثبت اين تبلت تنها در اين خصلت‌ها خلاصه نمي‌شود و شاخصه‌هاي بارز ديگري چون اتصال از طريق iCloud به ديگر تبلت‌هاي موجود در اينترنت به منظور اشتراك‌گذاري اطلاعات نيز دارد، علاوه بر اينها، اين گجت مجهز به سيستم كمك‌رساني سلولي است كه به دليل تمام نكات مثبت ذكر‌شده و ديگر نكات موجود كه در اينجا بررسي نشده، يكي از بهترين گزينه‌هايي است كه براي انجام كارها در خانه و محل كار مي‌توانيد انتخاب كنيد.
در ادامه بايد اضافه كنيم قيمت اين مدل از تبلت‌ها اندازه مشخصي ندارد، پس باتوجه به ظرفيت حافظه داخلي جهت ذخيره‌سازي و ديگر برنامه‌هاي جانبي نصب شده تعيين مي‌شود.

Samsung Galaxy Tab2
طراحي بسيار زيباي اين تبلت به همراه سيستم عامل اندرويد 4 از نوع ساندويچ بستني، گجت Tab2 10.1 را به عنوان يكي از بهترين تبلت‌هاي معمولي كه مي‌تواند براي انجام كارهاي روزانه مناسب باشد، معرفي كرده است. يكي از متداول‌ترين اين تبلت‌ها كه قيمت آن از ديگر محصولات كمتر است Tab2 10.1 نام دارد و از جمله امكانات اين گجت مي‌توان به 16 گيگابايت حافظه داخلي و امكان اتصال به شبكه‌هاي واي‌فاي اشاره كرد. هرچند به احتمال زياد اين تبلت نمي‌تواند جاي لپ‌تاپ را برايتان پر كند، ولي مي‌تواند به عنوان وسيله‌اي براي انجام برخي كارها در سفر به كار آيد.

پس چنانچه هدفتان از خريد تبلت تنها انجام بازي‌هاي رايانه‌اي و سرگرم شدن است، بهترين گزينه پيش روي شما گلكسي Tab2 7.0 مي‌تواند باشد. اين گجت خارق‌العاده داراي صفحه نمايش در اندازه هفت اينچ طراحي شده كه در مقايسه با ديگر تبلت‌هاي سامسونگ با اندازه صفحه نمايش ده اينچ كمي كوچك‌تر از حد معمول ساخته شده است. اين گجت بسيار كوچك تنها از طريق اتصالات واي‌فاي مي‌تواند به ديگر ابزار‌ها متصل شود و صفحه نمايش كوچك آن براي انجام بازي، چك‌كردن ايميل، خواندن كتاب و انجام جستجو‌هاي اينترنتي بسيار مناسب است. حافظه داخلي اين تبلت در دو اندازه 16 و 32 گيگابايتي طراحي شده است.

Motorola Mobility Xyboard/Xoom2
تبلت‌هاي كمپاني موتورولا كه در كشورهايي با نام Xyboard10.1 و در نقاط ديگر با نام Xoom2 شناخته شده است، يكي از بهترين تبلت‌ها براي انجام كارهاي روزانه است. يكي از متفاوت‌ترين قابليت‌هاي اين تبلت‌ها امكان پرينت مطالب موجود بر صفحه نمايش است كه بندرت در گجت‌هاي اندرويدي به چشم مي‌خورد.

از ديگر شاخصه‌هاي مورد توجه اين تبلت‌ها مي‌توان به امنيت بسيار بالايي كه IT در آنها ايجاد كرده اشاره كرد كه اين تبلت را به يكي از امن‌ترين گجت‌ها براي انجام كارهاي مديريتي تبديل كرده است. همانند تبلت‌هاي گلكسي Tab كمپاني سامسونگ، حافظه داخلي اين تبلت نيز در اندازه 16 گيگابايت ساخته شده و تنها امكان اتصال به شبكه از طريق واي‌فاي را به همراه دارد. در حال حاضر اين تبلت داراي سيستم عامل اندرويد 3.2 يا همان Honeycomb است، در حالي كه كمپاني سازنده قول داده اين سيستم عامل را به روز كرده و به سيستم عامل Ice Cream Sandwich ارتقاءدهد.

گوگل نكسوس 7
كميته سازنده تبلت‌هاي اندرويدي اوايل امسال اعلام كرد تبلت‌هاي Nexus7 جزو اولين گجت‌هايي است كه داراي سيستم عامل اندرويد 4.1 يا همان Jelly Bean خواهد بود. همچنين اين تبلت قابليت به همراه داشتن تمام برنامه‌هاي گوگل و ديگر سرويس‌هاي بسيار فوق‌العاده موجود در اينترنت را دارد؛ هر چند در زير اين لايه بسيار سرگرم‌كننده شما مي‌توانيد محيطي تمام اندرويدي را براي انجام كارهاي روزمره‌تان مشاهده كنيد.
Asus شركت سازنده اين تبلت است كه با همكاري كمپاني گوگل اين تبلت را طراحي كرده‌اند. اين تبلت، صفحه نمايش بسيار كوچك حدود هفت اينچ دارد و تنها حافظه جانبي آن داراي ظرفيت 16 گيگابايت است. علاوه بر اين، همانند ديگر تبلت‌ها مي‌تواند از طريق اتصالات واي‌فاي به ديگر ابزار‌ها متصل شود. چنانچه قصد مقايسه اين تبلت را با يكي از سخت‌ترين رقبا يعني آمازون كيندل داريد، مسلما نكسوس 7 به دليل قدرت بيشتر و ظرفيت ذخيره‌سازي بالاتر، برنده اين رقابت خواهد شد.

Asus Transformer Prime TF201
خيلي از كاربران توانايي كار با صفحه كليد‌هاي لمسي را ندارند، به همين منظور شما مي‌توانيد صفحه كليد‌هاي ديگري را كه با كمك بلوتوث به تبلت‌تان متصل مي‌شوند، خريداري كرده و با كمك آنها كارهاي تايپي‌تان را انجام دهيد.

اين در حالي است كه Asus Transform يك قدم از ديگر رقباي خود پيشي گرفته و صفحه كليد مخصوص خود را كه به آساني به اين تبلت متصل مي‌شود، طراحي كرده، با وجود اين صفحه كليد اين تبلت به يك لپ تاپ بسيار سبك و ظريف تبديل شده است.
سيستم عامل نصب شده روي اين تبلت از نوع اندرويد 1/4يا همان Ice Cream Sandwich است؛ به همين دليل توانايي سازگاري با محيط‌هاي كاري را دارد. و در نهايت تنها راه اتصال اين تبلت به ديگر گجت‌ها از طريق امواج واي‌فاي است و حافظه جانبي آن نيز از نوع 32 گيگابايت طراحي شده است.

Sony Tablet S
تبلت‌هاي S كمپاني سوني صفحه نمايش 4/9 اينچ دارد كه در مقايسه با ديگر گجت‌ها كه داراي صفحه نمايش‌هاي 10.1 اينچ است، بسيار كوچك‌تر و ظريف‌تر ساخته شده است. سيستم عامل طراحي‌شده براي اين تبلت از نوع اندرويد 2/3 يا همان Honeycomb نصب شده كه به دليل امنيت بسيار كم اين سيستم نمي‌توان از آن براي انجام كارهاي بسيار مهم بازرگاني و استاندارد‌هاي مديريتي استفاده كرد. البته اين موضوع چندان اهميتي ندارد؛ زيرا هدف اوليه از ساخت اين تبلت كمك به انجام كارهاي مربوط به كاربران معمولي و دانش‌آموزان بوده است. علاوه بر اينها، اين گجت داراي بلندگو‌هاي نوع premium بوده و امكان اتصال به كتابخانه آنلاين كمپاني سوني را به همراه دارد.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

مشخصات گوشی Samsung I997 Infuse 4G

گوشی Samsung Infuse 4G را می‌توان نخستین گوشی واقعی AT&T قلمداد کرد که مجهز به فن آوری 4G می‌باشد. هرچند که به نظر نمی‌رسد هنوز AT&T توانایی پشتیبانی از فن آوری بسیار پیشرفته‌ی ارتباطی HSPA+ 21 این گوشی را داشته باشد. Samsung Infuse 4G نخستین و بزرگ‌ترین گوشی با نمایشگر بسیار بزرگ 4.5 اینچی است که تا به حال به نقد و بررسی آن پرداخته‌ایم. گوشی‌های بزرگ HTC که تا به حال تست کرده بودیم نمایشگری بزرگ‌تر از 4.3 اینچ نداشتند. همچنین این نمایشگر بزرگ از نوع فوق‌العاده‌ی Super AMOLED است که پیش از این بر روی Samsung Galaxy S مشاهده کرده‌ایم و واقعا عالیست. بعلاوه این گوشی فوق‌العاده بسیار باریک هم هست. حتی بسیار باریک‌تر از گوشی Samsung Galaxy S 4G. Infuse 4G مجهز به پردازنده‌ی بسیار قدرتمند 1.2 گیگاهرتزی و دوربین کاملا با کیفیت 8 مگاپیکسلی می‌باشد.

مشخصات کلی :
مشخصات کلی: فرم گوشی : ساده - یک سیم کارته - وزن : 139 گرم
پردازنده: Cortex-A8, Samsung C110 1.2GHz
حافظه: حافظه داخلی 16384 مگابایت - قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
شبکه های ارتباطی: 3G - GPRS - WLAN - GPS - Bluetooth
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی - رنگی خازنی از نوع Super AMOLED Plus - اندازه 4.5 اینچ - 800 أ— 480
دوربین: 8.0 مگاپیکسل - دوربین مکالمه ویدئویی - فوکوس اتوماتیک - فلاش
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android نسخه v2.3, Gingerbread - جاوا
سایر مشخصات: هندزفری - قطب نما - باتری 1750 میلی آمپر ساعت - زمان انتظار 400 ساعت - زمان مکالمه 8 ساعت
نام ها ديگر : Samsung Infuse 4G, Samsung Infuse 4G I997
Samsung I997 Infuse 4G


:: نقد و بررسی Samsung I997 Infuse 4G

طراحی و نمایشگر
گوشی Infuse 4G دارای ابعاد 5.2 در 2.8 در 0.35 اینچ است و فقط 138 گرم وزن دارد. هرچند که از نظر قطر خیلی باریک می‌باشد ولی آن قدر بلند و پهن هست که تقریبا هر کس با دستان کوچک برای نگه داشتن آن روبروی گوش خود برای مکالمه های طولانی را خسته کند. خطوط روی بدنه و قسمت پشتی جنس الیافی آن باعث می‌شوند که بدنه‌ی پلاستیکی نمود کمتری داشته باشد. به هر صورت این نقوش باعث شده‌اند که ظاهر Infuse 4G مدرن‌تر هم بشود. نمایشگر 4.5 اینچی Super AMOLED لمسی Capacitive فوق‌العاده است و واقعا بهتر از این دیگر پیدا نمی‌شود!

رنگ‌ها کاملا شفاف و رنگ مشکی کاملا عمیق است. در حقیقت نمایشگر Super AMOLED همان کیفیت رنگ مشکی نمایشگر AMOLED را دارد بعلاوه‌ی اینکه در زیر نور آفتاب کیفیت تصویر خیلی بهتری دارد و به دلیل چینش خیلی بهتر زیر پیکسل‌ها تولید رنگ هم تا حد زیادی بهبود یافته. از آن جایی که پنل 4.5 اینچی خیلی بزرگ است بنابراین انتظار رزولوشن بالاتر 480X800 پیکسل را هم داشتیم. هرچند که برای نخستین بار در نمایشگری با این رزولوشن ما متوجه تک پیکسل‌ها هم می‌شدیم و این به دلیل بزرگ بودن نمایشگر است. شاید باز هم باید از رزولوشن بالاتری بهره برده می‌شد. به دلیل نمایشگر بزرگ، صفحه کلید مجازی QWERTY لمسی هم بزرگ است. حتی در مود Portrait یا عمودی. در هر دو مود Portrait و Landscape یا عمودی و افقی تایپ کردن با صفحه کلید مجازی واقعا آسان و سریع بود. شاید نخستین بار در یک گوشی بود که این قدر با صفحه کلید مجازی آن راحت بودیم.

شبکه و کیفیت صدا
گوشی Infuse 4G توانایی پشتیبانی از شبکه های EDGE (850/900/1800/1900 MHz) و tri-band HSPA+ 21 (850/1900/2100 MHz) را دارد. همچنین از 802.11b/g/n Wi-Fi هم پشتیبانی می‌کند و از سرعت بالاتر آپلود HSUPA بهره می‌برد. نگه داشتن Infuse 4G کنار گوش به دلیل سایز بزرگی که دارد می‌تواند کمی مشکل باشد. هرچند که کیفیت مکالمه خیلی خوب است. صدای طرف مکالمه خیلی خوب می‌آید. البته به نظر ما با گوشی مکالمه‌ی خود Infuse 4G کمی صدا خفه و کوچک است. ظاهرا که صدای ما هم به طرف مکالمه با همین کیفیت می‌رسد. با هندزفری بلوتوثی که در اختیار داشتیم صدا خیلی خوب بود. صدای تولید شده توسط اسپیکرها خیلی خوب بود. شارژ دهی باتری نیز با رکورد 8 ساعت و 15 دقیقه در هنگام مکالمه فوق‌العاده است.

سخت افزار، سیستم عامل و برنامه‌ها
Infuse 4G از سیستم عامل اندروید 2.3 یا همان Gingerbread یا نان زنجبیلی! بهره می‌برد. ولی از اینترفیس یا واسط کاربری TouchWiz سامسونگ استفاده می‌کند. پردازنده‌ی تک هسته ای 1.2 گیگاهرتزی Infuse 4G پیشرفت بزرگی نسبت به پردازنده های معمول 1 گیگاهرتزی محسوب می‌شود ولی در عین حال ترجیح می‌دادیم از پردازنده‌ی دو هسته ای استفاده می‌شد که با توجه به نمایشگر بزرگ 4.5 اینچی عمل مولتی تسکینگ یا چند وظیفه ای آسان‌تر می‌گردید. در تست‌های بنچ مارکی که انجام دادیم این پردازنده عملکردی 10 تا 20 درصد بهتر از پردازنده های 1 گیگاهرتزی معمولی داشت.

این گوشی در استفاده های روزانه کاملا پاسخگو عمل می‌کند. هفت Home Screen یا صفحه‌ی خانگی وجود دارد که می‌توانید بین آن‌ها حرکت کنید و یا به تنظیم آن‌ها بپردازید. بلاک‌های معمول رنگی سامسونگ دور آیکون‌های منوها را احاطه می‌کنند و صفحه های منو به جای حرکت عمودی به سمت راست و چپ حرکت می‌کنند. بازی Angry Birds هم که اکنون بسیار پرطرفدار شده و بر روی سیستم‌های اندروید معمولا نصب است بر روی Infuse 4G با یک مرحله‌ی اضافه تر و مخصوص این گوشی وجود دارد که در صورت برنده شدن در آن مشمول جوایز ویژه ای می‌شوید. همچنین می‌توانید از طریق این گوشی به Android Market که فروشگاه بیش از 200,000 برنامه‌ی مخصوص اندروید است دسترسی پیدا کنید.

مولتی مدیا، دوربین و جمع بندی
سامسونگ Infuse 4G یک ماشین مولتی مدیا استثنایی است. سامسونگ یک جفت هندزفری استریو که به آدیو جک 3.5 میلی متری دستگاه وصل می‌شوند را با آن همراه کرده است. شنیدن موسیقی از طریق هندزفری بلوتوثی Samsung Modus HM6450 که به صورت جداگانه قابل خریداری است فوق‌العاده بود. ویدیوهای 720p HD به راحتی به صورت تمام صفحه بر روی نمایشگر به نمایش در می‌آیند. کیفیت نمایش فیلم عالیست، مشکی کاملا غلیظ است و رنگ‌ها کاملا شفاف. هیچ جک نگهدارنده ای برای اینکه گوشی را بر روی میز قرار دهید و به تماشای فیلم بنشینید وجود ندارد ولی این را هم در نظر بگیریم که Infuse 4G یک گوشی کاملا باریک است. همچنین این گوشی دارای یک تبدیل Micro USB به HDMI است که بدین طریق می‌توان گوشی را به HDTV برای تماشای تصاویر با کیفیت بسیار بالاتر مشاهده کرد. این را هم در نظر داشته باشید که این آداپتور باید به یک آداپتور برق AC متصل باشد. درون این گوشی یک حافظه‌ی 14.6 گیگابایتی وجود دارد. همچنین می‌تواند تا کارت حافظه‌ی Micro SD تا سقف 32 گیگابایت پشتیبانی کند. در هنگام خرید یک کارت حافظه‌ی 2 گیگابایت با آن همراه می‌باشد.

این گوشی دارای دو دوربین می‌باشد. یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار در پشت دستگاه و یک دوربین مکالمه‌ی 1.3 مگاپیکسلی در قسمت جلو. متاسفانه هنوز برنامه‌ی مناسب اندرویدی برای ویدیو چت وجود ندارد و برای ویدیو چت می‌بایست از برنامه های دیگر استفاده کنید. ولی دوربین 8 مگاپیکسلی پشتی در یک کلام فوق‌العاده است. در تست‌هایی که انجام دادیم عکس‌ها شارپ، با جزئیات فراوان، متعادل و کاملا شفاف هستند.

در عکس‌های مکان‌های داخلی با نور نسبتا کم که می‌گرفتیم عکس‌ها شارپنس کمتری دارند همچنین کمی نویز مشاهده می‌شود ولی خیلی نیست. ویدیوهای 720p HD هم به همین خوبی هستند. ویدیوها با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌شوند. در کل باید گفت که Samsung Infuse 4G گوشی اندروید خیلی خوبی است. اگر نمایشگرهای بزرگ را دوست دارید واقعا بهترین انتخاب است. حتی می‌توان آن را در مرز تبلت ها قرار داد. HTC Inspire 4G اکنون ارزان قیمت‌تر است. بعلاوه از مواد بهتری هم ساخته شده و دارای بدنه‌ی یکپارچه‌ی آلومینیومی است. Infuse 4G اتصال اینترنت سریع‌تری دارد. همچنین Motorola Atrix 4G می‌تواند گوشی بهتری باشد چرا که دارای پردازنده‌ی دو هسته ای و نمایشگر با رزولوشن بیشتری است.

:: نقاط قوت و ضعف
نمایشگر بزرگ 4.5 اینچی Super AMOLED فوق‌العاده با کیفیت
پردازنده‌ی 1.2 گیگاهرتزی پر سرعت
قابلیت‌های اتصال به شبکه‌ی عالی از جمله اتصال به شبکه‌ی 4G
دوربین 8 مگاپیکسلی فوق‌العاده با کیفیت با توانایی ضبط ویدیویی 720p HD
صفحه کلید مجازی QWERTY عالی
نقاط ضعف:
ترجیح می‌دادیم نمایشگر رزولوشن بالاتری را ارایه می‌کرد
ترجیح می‌دادیم گوشی از پردازنده‌ی دو هسته ای بهره می‌برد

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif




:: برچسب‌ها: اولین گوشی ویندوز فون 8 سامسونگ + تصاویر گوشی ATIV S سامسونگ , تاریخچه اولین تماس موبایلی , تبلت‌هاي كاري , تبلت‌هاي دانش‌آموزي مشخصات گوشیSamsung I997 Infuse 4G , , یامهدی , منتظران ظهور , یاباصالح المهدی , نقد و بررسیsamsung I997 Infuse 4G ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : جعفر قاسمی
تاریخ : پنج شنبه 30 شهريور 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: